Monday, June 8, 2009

sulaman riben pertama aku..

SULAMAN RIBEN



web roses

Uncang pertama yang aku wat..lily & french knot

hari isnin yang malas..huhu. arini opis aku sunyi jer, menandakan ramai yang bercuti..buat kami2 yang takder anak lagi nie, terpaksala datang opis..huhu. walau malas, aku tetap kena teruskan beberapa jam yang masih bersisa ni.

well..hujung minggu yang sungguh indah. aku rasa epyy gler sbb dapat habiskan hujung minggu dgn macam2 cara & gaya,hehe. aku & en. tunang tersayang pegi jog seperti yg kami rancangkan..adik aku & bf dia pon join sekaki. da la taman tu besar, mmg rasa nak tercabut kaki aku nie..pas jog tue, kitaorg belasah pg kedai mamak plak ( ada makna ker jog kitaorg tadi,hahaah!!). da lepak lebih kurang, balik umah, siap2 & ke agenda seterusnya..main bowling,hehe. walaupon aku yg paling rendah jatuhan pin..takper, muka ayu kena maintain. nasib jer tue dowang kalahkan aku..hehe.malam tue..aku sempat lagi merayap dgn en.tunang ke care4 dan setelah penat yang malampau satu hari..aku pon tertido dgn nyenyak nyer..zzzzzzzzzz!!!! sabtu pon tamat..ahad???banyak masa aku lepak kat umah..masak & menjahit,hehe.en.tunang aku tue suka makan sardin roll aku,apa lagi..bersungguh2 aku wat utk dia semalam, nasib dia makan sampai habis..hehehe :) rasa bes ble dapat masakkan untuk dia n dia makan banyak2..hehe
skang nie aku ngah gler jahit sulaman riben. aku sangat bertuah sbb aku, mak n nila adalah se-geng bab2 menjahit ni. mak aku pon leh tahan, sbb dia otai bab2 menjahit nie..pantang betul bile tgk2 anak2 dia sibuk blaja jahitan baru. dia mmg semangat sket. dalam dia ngah bersemangat tue, aku pon apa lagi..cucukla dia beli buku baru,hehe :) dapat jugak aku pinjam tengok..

jahit nie senang jer..yg penting rajin. setakat ni aku da bole jahit smoking and manik. dua2 nie aku da amek upah. untuk jahit smoking..aku da amek upah sejak dari aku tingakatan 3 lagi..sampai lepas SPM aku tak amek da sbb aku gler jahit manik.sampai la skang, tapi sejak keje..aku terpaksa kurangkan gian aku sbb da takder masa nak amek upah. sat gi orang marah..aku jugak yg kena,hehe.

aku ada amek contoh sulaman riben yang aku maksudkan( tu kat atas tue)..aku mmg ada angan2 nak ada kedai jahit sendiri, tapi aku prefer jenis2 jahitan tangan. aku rasa puas ble dapat buat sendiri,hehe.harap jadi kenyataan jugak impian aku nie nnt..huhu.
doa2kan lah semoga impian murni aku nie terlaksana..hehehe.
ok la..tata.sayonara..huhu.

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. nad...nak blaja juga..best nye..aku suka..pandai nye ko wat...
    tabik spring sekali..
    hhehe.. :)

    ReplyDelete