Sunday, June 14, 2009

my saturday..our sunday!!

waa..bz sungguh aku wekend baru ni. bz tido..bz keluar jalan2 & bz menjahit..hehe :)

macam biasala..bile cuti sabtu ahad jer rasa macam nikmat yg tak terkira. walaupun badan penat, tapi otak tak penat.tu yg best tue..wekend baru nie, en.tunang balik kampung. so..ari sabtu tu aku ajak tok guru yg ajar aku wat blog nie kuar pegi jalan TAR. nasib cik kiree casio tu pon nak beli brg kahwin dia..so, mmg bes gler sbb dapat merayap tahap maksima..hehe.macam2 aku survey..

balik da penat2 tue..aku pon sibuk mengerjakan kertas keras yg aku beli untuk di buat kotak.macam2 la kan aku eksperimen..sampai la jadi kotak yg pada pandangan mata aku ni, bole tahan comelnyerr..!! hehe..sampai ke malam aku sibuk wat kotak. ble agak2 da boring tue, aku pon sambung wat keje tangan yg lain.jeng,jeng,jeng..mestilah jahitan sulam riben aku tue.hahaha..dan aku pon ralit buat sampai la ke lewat malam..sabtu pon habis.

hari ahad yg ceria..hahaha. psstt..arini aku nak pg shopping dgn en.tunang..yea!! dia balik awal dari Melaka sbb nak pegi shopping. aku beria2 kejar sale besar-besaran kedai emas dkt summer house tu ( sbb aku da survey semalam) konon takut habis la apa yg aku da berkenan,haha. malangnya cincin yg aku tgk tu tak muat dkt jari aku yg ala2 'comel' nie,haha ( bg adik-beradik aku yg faham maksud 'comel' tu jgn gelak erkk). so terpaksala amek yg mana muat..haha. tapi memang aku puas hati gler dgn harga yg aku dapat utk kedai emas tue. pengajaran yg aku dapat..tolong la beli barang2 hantaran time sale, memang untung!!!

sebelum tue..kitaorg da singgah dekat kedai City Chain dkt Maju Junction (tq nyah 4 d info) sbb nak kejar sale jugak. punya la lama survey ( berminggu2 da tgk kat kedai jam lain), akhirnya aku dapat jugak beli jam yg aku impi2kan selama aku bergelar penumpang tetap LRT Putra Malaysia..hehe. mana taknyer, setiap kali aku naik LRT sejak dari zaman belajar lagi..aku mmg mengidam nak beli jam Titus. hari2 aku ngadap dinding LRT yg penuh dgn gambar jam Titus tue..haha. kira berjaya jugakla taktik promotion company ni,hehe.memang happy tahap satria baja hitam la.."mekacih abg sbb support niat suci murni nad ni :) ".best giler sbb harga yg aku dapat semalam pon sgt2 la murah..(kalu mahal, mmg aku takan beli).

dan yg wat lagi bermakna hari aku semalam..en.tunang aku pon beli jenama macam aku. kiranya kami ada koleksi jenama hantaran yang sama :) jam & cincin..dua2 pon sama. pleasseeee, im not a brand obsessive. what matters to me is whether i can afford to pay for the price ( yerla..hidup kena berpijak pada bumi yg nyata). tapi utk brg2 kahwin,aku rasa kena ada brand consciouness sket la. but still..price is my greatest & highest concern. kalu jenama yg aku nak tu pon aku tak mampu..aku takan beli,hehe.

memang seronok rupanya membeli-belah nie..hahaha. sekarang ni aku ngah pening cena aku nak wat utk doorgift aku..macam2 dalam kepala aku ni tapi bab nak wat kelainan tu yg pening tue..haha.

ok la..nnt aku akan share hasil kerja tangan terbaru aku. skang ni..aku nak kumpul pattern untuk jahit ulat2 plak. mmg cantik kalu pandai jahit ( seperti biasa, mak aku la otai bab jahit ulat nie) & aku akan terus berusaha supaya aku akan jadi seotai mak aku..hahaha!!

p/s: agak2 mak tau tak apa yg aku tulis kat dalam nie...hahaha.

tata..

2 comments:

  1. waaa..aku jeles ko dapat beli barang batal air sembahyang kat situ...hukhuk...

    ReplyDelete
  2. comel?
    hahahahahaha.. sambung lagi gelak..
    hahahahahahahahaha..

    ReplyDelete