Monday, August 16, 2010

hari ke-7 berpuasa :(

salam ramadhan..

hari ni masuk hari ke-7 berpuasa. alhamdulilah..6 hari yg sebelum ni aku dapat merasa nikmat berpuasa dalam bulan ramadhan.tak tergambar nikmatnya ble dapat pg bazar ramdhan, berbuka ble masuk waktu maghrib :)syukur sebab Allah permudahkan puasa aku selama 6 hari tu. apatah lagi, tahun ni pertama kali aku berpuasa bersama en.suami sebagai suami isteri :)

tapi masuk hari yg ke-7 nie, pas sahur..mandi..sembahyang subuh..aku da mula terasa dahaga yg teramat sgt. selalu tak pulak aku rasa ceni. dalam kereta tadi aku cuba tahan, sampai opis pon cuba tahan sejam. tapi dahaga sgt2..dahaga yg tak dapat ditahan2 padahal sahur tadi aku da minum banyak air. en.suami da pesan suh berbuka kalu tak larat. so,dengan berat hati..aku terpaksa la berbuka tadi, sob..sob..

punah harapan aku nak berpuasa penuh ramadhan ni.aku beli 100 plus, dengan dua kali minum jer aku habiskan setin air tu + separuh air mineral. ntah apa yg aku dahaga sangat tak tau la .

aku harap esok..aku akan dapat berpuasa seperti biasa.semoga Allah permudahkan perjalanan puasa aku esok..aminnn.

No comments:

Post a Comment