Wednesday, July 21, 2010

i rather be d 1st than d 2nd..ye ker?

kenapa erkk aku tetiba rasa macam nak letak tajuk tue? apa yg relevant nya dalam episod hari2 aku?

memang banyak tapi susah jugak nak sebutkan satu2..tapi yg pasti, ada kelebihan ble jd yg pertama n at d same time, ada jugak kekurangan. kdg2 manusia perlukan perhatian tapi ada manusia yg sgt2 perlukan perhatian. tapi cena nak dapat perhatian? being the 1st in the row, u will get the first & full attention, being no 2,3,4 etc..attention selalunya makin berkurangan sbb attention yg sket tue perlu dibahagi2kan.

aku? ermm..bukan gler perhatian n takan pernah demand utk perhatian yg berlebihan sbb hidup ni bukan kita sorang. everything need to be shared equally. tapi ble kita kena berdepan dgn org yg suka perhatian, macam mana kita nak bertindak? jadi macam mereka2 itu atau remain macam biasa. itula dilema aku sekarang..ikutkan hati, mmg rasa mcm nak fight tapi apa yg aku dapat? kan..kan..

tapi adat dunia..siapa yg dapat perhatian, akan dapat byk kelebihan dalam apa yg dia kejar. so..tepuk dada tanya selera,huhu.

aku lebih senang macam ni, yg penting..aku bahagia,hehe :)

1 comment: