Friday, April 2, 2010

projek masak-memasak ketika annual leave

since aku preggy nie..jarang bangat aku masuk dapur. dulu,pantang cuti jer..mula la aku wat eksperimen mcm2 kat dapur tue. tapi skang nie, aku rasa bau dapur n peti ais sangat pelik dan memualkan..yerkk!!

sian kat suami aku..hari2 kena makan kedai :( ("sowyyy darling")

tapi semalam..ntah macam mana aku ada semangat nak masak plak. so..apa lagi, aku amek kain tudung, ikat kat hidung..dan barula aku bole masak dgn tenang (bak kata adik aku, da macam ninja,hehehe)

so..menu semalam, kari daging, ikan kembung goreng garing2, goreng ikan masin sepat dan tak ketinggalan, sambal belacan..pergghhhh, memang layan habis :)

Since aku masih bercuti hari nie, lunch tadi aku sempat la masak yg simple2 untuk aku & adik..ayang goreng & sambal ikan bilis kentang.

aku harap2 perasaan mabuk yg teruk nie akan hilang ble aku masuk 3 bulan nnt..huuuuu,perut aku besar macam da 4,5 bulan..ramai yg tak percaya ble aku cakap baru 2 bulan,hehe..

so..itu jer cta utk hari nie.

p/s : al-Fatihah untuk arwah Din Beramboi..

No comments:

Post a Comment